İç pazarın günden güne daralması ve rekabetin çok daha çetin bir hale gelmesi nedeniyle yurt dışı pazarlara açılmak hemen her firma için zorunluluk olmuştur. Çünkü kullanıcı tercihleri ve potansiyel müşteri sayısal açıdan yurt içine gör çok daha fazladır. Bunun yanında kimi ülke içi ticarette vadeli satış, tahsilat riski gibi olumsuz etkenler yurt dışı açılımda neredeyse hiç olmayabilir.
Stratejik fiyatlandırma, finansal başarıya ulaşmada en önemli faktörlerden biridir. ihracatta fiyat belirleme ihraç edilen ürün için uygun bir kâr marjı; üretim, teslimat ve dağıtım maliyetlerini, rekabeti ve pazar talebini incelemekten geçer. Ayrıca, hedef pazarınızın değişkenlerini ve diğer ihracatla ilgili giderleri de anlamalısınız,
Etkili bir ihracat planı oluşturmak için gerekli aksiyon ile artık ihracat planınızın belirli pazarlama bileşenlerinin üstesinden gelmeye hazırsınız. Bunu geliştirirken pazarlamayı reklam, satış veya promosyonla karıştırmamayı unutmayın. Pazarlama stratejidir. Diğer üçü, stratejinizin hedef kitlenize ulaşmak için kullanacağı araçlardır.