Bizi Takip Edin
İhracat Pazarlama Planı Nedir ve Nasıl Yapılır?

İhracat Pazarlama Planı Nedir ve Nasıl Yapılır?

Etkili bir ihracat planı oluşturmak için gerekli aksiyon ile  artık ihracat planınızın belirli pazarlama bileşenlerinin üstesinden gelmeye hazırsınız. Bunu geliştirirken pazarlamayı reklam, satış veya promosyonla karıştırmamayı unutmayın. Pazarlama stratejidir. Diğer üçü, stratejinizin hedef kitlenize ulaşmak için kullanacağı araçlardır.



Yazar: Doç.Dr. Ali İhsan ÖZEROĞLU | İhracat Pazarlama Planı Nedir ve Nasıl Yapılır?

    0

Araştırmanızın etrafında iyi bir pazarlama planı oluşturulmalı ve aşağıdaki soruları cevaplamalıdır:

  • Hedef pazarınızın özellikleri nelerdir?
  • Rakipleriniz pazara nasıl yaklaşıyor?
  • Kullanılacak en iyi tanıtım stratejisi nedir?
  • Mevcut pazarlama malzemelerinizi ve hatta ürününüzü veya hizmetinizi nasıl uyarlamalısınız?

r.

Uluslararası Pazarlamanın Karması

Genellikle “pazarlama karması” olarak anılan, pazarlamanın dört önemli sorusu şunlardır:

  • Ürün: Ürününüz veya hizmetiniz nedir ve pazara nasıl uyarlanmalıdır?
  • Fiyat: Hangi fiyatlandırma stratejisini kullanacaksınız?
  • Promosyon: Müşterilerinizi ürün veya hizmetinizden nasıl haberdar edeceksiniz?
  • Yer: Ürün veya hizmetinizi nasıl ve nerede teslim edecek veya dağıtacaksınız?

Uluslararası ticarette ise pazarlamanın dokuz önemli sorusu bulunur:

  • Ödeme: Uluslararası işlemlerde ödeme yöntemleri nelerdir?
  • Personel: Personeliniz gerekli becerilere sahip mi?
  • Planlama: İş, pazar, hesap ve satış görüşmelerinizi planladınız mı?
  • Evrak işleri: Gerekli tüm belgeleri tamamladınız mı?
  • Uygulamalar: Kültürel ve ticari uygulamalardaki farklılıkları düşündünüz mü?
  • Ortaklıklar: Pazarda daha güçlü olmak için bir ortağa ihtiyacınız var mı veya bir ortak seçtiniz mi?
  • Politikalar: Mevcut ve planladığınız politikalarınız nelerdir?
  • Konumlandırma: Pazarda nasıl algılanacaksınız?
  • Koruma: Şirketinizi ve fikri mülkiyetini korumak için riskleri değerlendirip adımlar attınız mı?

 

ihracat Pazarlama Planı Oluşturma

Pazarlama planınız, sürekli olarak değiştirmeniz gereken sürekli bir çalışmadır. Geliştirirken aşağıdaki soruları göz önünde bulundurun:

  • Sektörünüzün doğası nedir?
  • Hedef müşterileriniz kimler?
  • Nerede bulunuyorsunuz?
  • Şirketinizin pazarlama stratejisi nedir?
  • Hangi ürün veya hizmetleri pazarlamayı planlıyorsunuz?
  • Ürün ve hizmetlerinizi nasıl fiyatlandıracaksınız?
  • Pazarın hangi segmentine odaklanacaksınız?
  • Pazarlama materyaliniz, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kalitesini ve değerini ve şirketinizin profesyonelliğini doğru bir şekilde yansıtıyor mu?

İpucu: Hedef pazardaki tüketici talebi, rekabet ortamı, yerel ithalat yasaları, gümrük gereksinimleri ve diğer önemli faktörler hakkında arka plan bilgisi toplamak için yeterli zaman ayırın.

İçeriğe gelince, iyi bir pazarlama planı ihracat planınızla yakından ilgilidir ve aşağıdaki bölümleri içermelidir:

  • Yönetici özeti: Pazarlama planınızın amacını ve ihracat stratejinizi desteklemek için pazarlama faaliyetlerinin nasıl kullanılacağını açıklar.
  • Ürün veya Hizmet Analizi: İhracat ürün veya hizmetinizin, benzersiz satış noktalarının ve hedef pazarda ne kadar pazarlanabilir olabileceğinin net bir tanımını ifade eder.
  • Pazar Analizi: Hedef pazarınızın temel ekonomik, sosyal, politik ve kültürel özelliklerini tanımlayan ve satın alma modelleri ve satın alma kararlarını etkileyen faktörler dahil olmak üzere hedef müşterinizin bir profilini oluşturur.
  • Rekabet Analizi: Ürün veya hizmetinizin fiyatlandırma ve pazarlama stratejilerine karar vermek için kullanılır.
  • Hedefler: Pazar payı, konum, gelir ve kâr beklentileri açısından belirlediğiniz ve ulaşmak istediğiniz hedeflerdir.
  • Pazarlama stratejisi: Fiyatlandırma önerileri, teslimat modları ve önerilen promosyon yöntemlerini içeren bir yol planıdır.
  • Uygulama: Ayrıntılı bir pazarlama bütçesi dahil, pazarlama planınızı gerçekleştireceğiniz etkinlikleri ve hedef tarihleri ​​tanımlayan aksiyonlardır.
  • Değerlendirme: Aksiyonlarınızın sonuçlarını değerlendirdiğiniz, hangi değişikliklerin gerekli olabileceğini belirlediğiniz ve buna göre planlarınızı optimize etmenizi sağlayacak aşamadır.
  • Özet: Pazarlama planı hedeflerinizin genel ihracat planınıza nasıl uyduğunu yarım sayfada açıkladığınız bölümdür.

Gündem: Rekabet analizi, benzersiz satış teklifinizi hedef pazarlara uyarlamanıza yardımcı olmak için kullanılmalıdır. Eximfix ile paylaştığınız ürünlerin fiyatlarını belirleyebilir ve dönemsel olarak fiyat değişikliği yapabilirsiniz.

ihracat Pazarlama Planı Araçları

Doğru pazarlama araçlarını geliştirmek, işletmenizin başarısı için çok önemlidir. Aşağıda, başlamanıza yardımcı olacak araçların ve ipuçlarının bir listesini paylaşıyorum.

Kartvizitler

  • Profesyonelce tasarlanmış ve yüksek kalite
  • Okuması kolay
  • Uygun dil (ler) de
  • Firmanızın tamamında tutarlı
  • Ayırt edici ve bilgilendirici
  • Alan kodları, ülke, telefon ve faks numaraları, posta kodu, e-posta ve web sitesi adresleri dahil olmak üzere güncel ve eksiksiz olmalıdır.

Broşürler

  • Yaratıcı ve çekici
  • Benzersizliğinizi vurgulayan bilgilendirici ve okunması kolay
  • Profesyonelce tasarlanmış ve basılmış
  • Görsel olarak hoş bir yapıya sahip olması önemlidir.

Müşteri referansları

  • Şirketinizin şiddetle tavsiye edildiğini gösterin.
  • En iyi müşterilerinizi temsil edin.
  • Üst düzey yöneticilerden alıntılar ekleyin.
  • Broşürünüze ve web sitenize referansları ekleyin.

Haber makaleleri

  • Şirketinizin tanınmış bir lider olduğunu açıkça belirtin.
  • Broşürünüzden alıntı yapın.
  • Ofisinizde sergileyin.
  • Potansiyel müşterilere gönderin.

VİDEOLAR

  • Sofistike ve ilginç
  • Profesyonel olarak tercüme edilmiş
  • Ürün veya hizmetinizin kalitesine ve faydalarına odaklı
  • Açık ve öz
  • YouTube, Twitter ve diğer sosyal medya kanallarında rahatlıkla kullanılabilir hale getirin.

İnternet sitesi

  • Kapsamlı ve bilgilendirici
  • Profesyonelce tasarlanmış
  • Gezinmesi kolay
  • Görsel olarak hoş
  • Güncel ve güvenilir
  • Çevrimiçi sorular göndermek için uygun (online yazışma, formlar veya e-posta yoluyla)
  • Çevrimiçi satın almaya izin verme (uygunsa)

 Sosyal medya

  • Facebook, LinkedIn, Twitter gibi sosyal medyada, tüketici kuruluşlarından ve çevrimiçi inceleme sitelerinden hesaplar oluşturun.
  • Hedeflenen pazarda kullanılan sosyal medyadan haberdar olun.
  • Bu sosyal medyadaki paylaşımları planlayın ve organize edin.
  • Ürününüzün İnternet’teki arama motorlarında nasıl göründüğünü test edin ve ayarlayın.
  • Sosyal medya analitik raporları hazırlayın. Böylece hedef kitlenizden, şirketinizin yönlendirmelerinden ve ilgili yorumlardan haberdar olursunuz.
  • Müşterinin endişelerini gidermek veya övgüleri takdir etmek için olumlu, proaktif bir şekilde yanıt vermeye hazır olun.

Buraya kadar tamam! Yukarıdaki bilgileri içeren bir pazarlama planınız var ve bir sonraki aşama için hazırsınız. Sırada ihracatta fiyat belirleme bölümü var. Ürünün hedef pazarlar için uyarlanması ve fiyatını belirlerken nelere dikkat etmek gerektiğini öğrenmek için bir sonraki yazımızı okumanızı öneriyoruz; 

Okumaya Devam Et
Yorum Yapın
UYARI: Üye ve abone olan kullanıcılar içindir. Yorum yapamak için üye / abone girşi yapmalısınız.
Abone / Üye yorumu (0)
Anlık yorum (0)    makale hakkında anlık beğeni ve tartışma için Kullanıcı adınızı ve diğer kullanıcıların da yorumuna ve cevap   hakkına açık anlık beğeni ve tartışma metnini iletebilirsiniz.
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, tartışma metninden kaynaklı hukuki sorumluluk kullanıcıya aittir.

Mesajınız iletildi! Sayfayı yenileyerek mesajınızı görebilirsiniz...